Hoppa till innehållet

Varukorg

Din varukorg är tom

Villkor och bestämmelser

Beställning

Alla belopp på www.thecozysheep.se anges i svenska kronor och inkluderar moms. Som en allmän regel är alla varor du ser på vår webbutik i lager och redo att skickas. Vi förbehåller oss dock rätten att ha fel på inventeringssystemet, stavfel på webbplatsen och eventuella prisändringar.

Du har möjlighet att betala med Visa, Swish eller Klarna.

När du handlar på The Cozy Sheep krypteras all din kortinformation med SSL (Secure Socket Layer)-protokollet. Detta innebär att obehöriga personer inte kan läsa ditt kortnummer eller annan information under transaktionen med PBS. Varken vi eller någon annan har möjligheten att se de utbytta data, och därför är det endast PBS som har tillgång till betalningsrelaterad data.

När du har slutfört din beställning får du en orderbekräftelse via e-post med information som du har gett oss angående leveransen av paketet, samt en översikt över de beställda varorna. Om du inte har fått en orderbekräftelse från oss inom 1 timme, vänligen kontrollera din skräppost och reklammailmappar, och om den inte finns där heller, vänligen kontakta oss på mail@thecozysheep.se.

Leverans

När du beställer från vår webbshop packar och skickar vi alltid din order så snabbt som möjligt. Den normala leveranstiden är 1-3 arbetsdagar efter att beställningen lagts. Observera att under helger och semesterperioder (t.ex. jul och påsk) kan leveranstiderna vara något längre.

Alla paket skickas med Bring eller Instabox och du har möjlighet att välja mellan leverans till närmaste paketshop eller hemleverans. När du väljer hemleverans rekommenderar vi att du skapar en flexibel leveransöverenskommelse via Brings webbplats, vilket gör att den kan lämna paketet på en överenskommen plats om du inte är där för att ta emot det.

Avbokning och 100-dagars returrätt

Om du ångrar ditt köp, till exempel, eftersom storleken, passformen eller färgen på artikeln inte passar dig, kan alla artiklar returneras fritt inom 100 dagar från mottagandet. För att returnera en artikel måste den vara i samma skick som när den mottogs. Detta innebär att du kan packa upp och prova på artikeln, men den får inte användas på riktigt.

Om du vill returnera en eller flera artiklar måste du registrera din retur i vår returportal och följa anvisningarna. Detta inkluderar att fylla i skäl för retur och om du vill ha återbetalning eller utbyte av artikeln. När returinformationen är ifylld i returportalen, kommer du att ha möjlighet att köpa en retursedel.

Om du inte vill använda vår retursedel har du också möjlighet att returnera den på ditt eget föredragna sätt. Var medveten om att alla paket måste skickas med leverans till en affär.

Vår returadress är:

The Cozy Sheep
Pumpvägen 2
243 93 Höör
Sverige

Byte

När du skapar ett returärende via vår returportal kan du välja om du vill ha en återbetalning eller ett utbyte av varan. Om du väljer att byta skickas varan du vill byta till så snart som möjligt - och senast 5 dagar efter det att vi har mottagit returpaketet. Leveransen av den utbytta varan är gratis och som beskrivet ovan har du 100 dagar på dig att byta en vara från det att du mottog den.

Så länge varan är likvärdig med - eller mindre än - priset på den returnerade varan, kommer vi gärna att byta ut den och återbetala eventuellt återstående belopp till det betalkort som användes för det ursprungliga köpet. Om du har valt en dyrare vara för utbyte kommer vi att återbetala hela beloppet för den returnerade varan, eftersom vi inte kommer att kunna byta ut varan i det fallet. Samma gäller om utbyte väljs för en vara som är slut i lager.

Vi KAN INTE återbetala kontanter eller till andra betalkort än det som användes för den ursprungliga beställningen.

Klagomål

När du handlar på thecozysheep.se har du 2 års garanti enligt köplagen. Garantin täcker tillverknings- och materialfel som upptäcks under normal användning av varan. Garantin täcker inte normalt slitage eller skador som uppstår på grund av felaktig användning, dålig skötsel eller våld.

När du tar emot dina varor bör du alltid undersöka dem efter eventuella fel eller brister och meddela oss om dessa inom skälig tid. Om klagomål görs inom två månader efter att felet/bristen upptäckts kommer klagomålet alltid anses att vara i tid.

Om varan är trasig eller har andra typer av fel vid leverans kan vi antingen byta ut den mot en ny vara eller kreditera hela eller delar av köpesumman.

Om du vill utnyttja din garantirätt måste du skicka ett e-postmeddelande till mail@thecozysheep.se med ditt ordernummer, anledningen till klagomålet och fotodokumentation.

Rabattkoder och Cozy+ kundklubb

Under kampanjperioder har du möjlighet att få ett gratis par ullstrumpor med din beställning om du anmäler dig till vårt nyhetsbrev. Det är dock viktigt att du väljer storlek själv och lägger till de önskade strumporna i varukorgen. Om du inte kan se detta alternativ på webbplatsen kommer du också att få ett meddelande via e-post när du anmäler dig, innehållandes en länk som du kan använda för att lägga till strumporna i varukorgen.

Om strumporna inte läggs till i varukorgen kommer de INTE automatiskt att ingå, även om du har anmält dig till nyhetsbrevet. Tyvärr kan vi inte skicka strumporna separat, men länken du får i din inkorg har inget utgångsdatum, så den kan användas nästa gång du handlar med oss.

Genom att anmäla dig till vår kundklubb, Cozy +, kommer du att få e-postmeddelanden med specialerbjudanden, rabattkoder och möjligheten att tjäna poäng på köp, vilket kan generera fördelar för dina framtida köp.